De voordelen van adverteren op Facebook

Als je als ondernemer je product of dienst in korte tijd onder de aandacht wil brengen van een grote groep mensen, is adverteren de beste keuze. Dit kun je in zoekmachines doen, maar adverteren op Facebook brengt ook vele voordelen met zich mee. Sterker nog, veel online marketeers geven er de voorkeur aan als je het vergelijkt met bijvoorbeeld Google Ads. Waarom dat zo is? Dat lees je hier!

Wil je na het lezen van dit artikel direct aan de slag en je social media marketing uitbesteden aan een expert? Lees verder over hoe dat in zijn werk gaat.

Uitgebreide targeting mogelijk

Als je adverteert op Facebook is het heel makkelijk om precies de juiste doelgroep in te stellen. Dit komt doordat mensen die een profiel op dit platform hebben allerlei gegevens over zichzelf invullen. Denk aan hun geboortedatum, geslacht, woonplaats en zelfs interesses. Doordat al deze informatie voorhanden is, kun je precies die mensen aanspreken die je wilt bereiken.

Remarketing is mogelijk

Wil je enkel mensen benaderen die je website al eens eerder hebben bezocht, of die bijvoorbeeld interactie met je hebben gehad op Instagram? Ook dat is mogelijk met advertenties op Facebook. Dit is doorgaans heel erg effectief, want deze mensen hebben al eens eerder van je gehoord.

Het is goedkoop

Als je Facebook marketing vergelijkt met advertenties in zoekmachines is het relatief goedkoop. Aangezien de meeste bedrijven slechts een beperkt budget hebben voor marketing, is dat voor velen een doorslaggevende reden om voor deze optie te kiezen.

Hoe stel je een Facebook advertentie in?

Dat gezegd hebbende, betekent niet dat het heel makkelijk is om een rendabele Facebook advertentie in te stellen. Heb jij bijvoorbeeld meer verstand van de technische kant van je website? Dan is het misschien beter om je advertenties over te laten aan een online marketing bureau.

Een facebook advertentie stel je in door tekst en beeld te selecteren, de juiste doelgroep in te stellen en daarna diverse variabelen aan te passen. Je bepaalt bijvoorbeeld waar je wilt dat de advertentie wordt weergegeven, welk budget je er per dag aan uit wilt geven en wat de beste indeling is. Het is slim om daarbij gebruik te maken van A/B testen. Dat betekent dat je meerdere formats probeert, en alleen de advertentie die het best scoort laat staan.

 

Het beheren van Facebook advertenties betekent constant bijsturen aan de hand van de resultaten. Je moet echt verstand hebben van online marketing om deze resultaten te kunnen interpreteren en er de juiste draai aan te geven. Desalniettemin zijn er genoeg ondernemers die zelf experimenteren met Facebook advertenties, en met veel oefenen en uitproberen krijgen sommigen best heel mooie resultaten.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *