Digital Immersive Storytelling; steeds effectiever

Nog niet zo bekend met Digital Immersive Storytelling? Digital Storytelling wordt steeds populairder in de marketingwereld. Dit omdat het een effectieve manier is voor organisaties om hun markt te bereiken. Digital Storytelling (door middel van immersive experiences) stelt organisaties in staat boodschappen over te brengen die op meerdere manieren kunnen worden ervaren en verkend. Voornamelijk belangrijk bij de consument. Denk hierbij aan documentaires, games en/of animatie. Het helpt de consument het product en de missie beter te leren kennen. Hiernaast kunnen ze de boodschap eigen te maken, wat leidt tot een grotere betrokkenheid en een betere verkoop van het product. 

Een sterk voorbeeld van Red Bull

De populariteit van deze methode blijkt uit vele succesvolle voorbeelden. Dit zien we terug toen Red Bull een documentaire-achtige video maakte over Felix Baumgartner’s sprong. Het bedrijf gebruikte Digital Immersive Storytelling om een virtual reality-ervaring te creëren Deze werd binnen 24 uur door meer dan 8 miljoen mensen per wereld bekeken. Het stelde de kijkers in staat om de volledige omvang en opwinding, van wat er tijdens de vrije val gebeurde, in 360-graden video’s te bekijken. Wat uiteindelijk tot een grotere bekendheid, betrokkenheid en meer conversie voor Red Bull leidde. Dit zal zeker niet het laatste effectieve voorbeeld van Digital Storytelling zijn die we gaan terugzien in de toekomst!

Verschillende onderzoeken en hun effect

Onderzoeken in de New York Times, The Guardian en Forbes bevestigen dit. Namelijk dat dit soort meeslepende storytelling een effectieve manier is voor organisaties om hun doelgroep te bereiken. Het heeft een diepgaand effect op de manier waarop het publiek de content waarneemt. Om deze reden zal het beter blijven hangen. 

Volgens een rapport van het Content Marketing Institute heeft 76% van de B2B marketeers contentmarketing ingevoerd als het huidige hoofdonderdeel van hun marketingstrategie. Zij bevestigen dat het gebruik van Digital Immersive Storytelling een vorm van contentmarketing is die we komende jaren steeds hoger zullen zien stijgen. Uit hun onderzoek blijkt dat 60% van de marketeers inmiddels al gebruik maakt van Digital Storytelling. 

Bron: Purple

Leave a Reply

Your email address will not be published.